Τετάρτη 9 Φεβρουαρίου 2011

ΜΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΟΥ ΑΠΟΧΩΡΙΣΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ


1.     ΣΤΗΡΙΖΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΝΕΟ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΠΟΧΩΡΙΣΜΟΥ: ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ

ΠΕΡΙΛΗΨΗ


Mike Stein and Jim Wade
Social Work Research and Development Unit
University of York



ΚΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ

·         Σήμερα περίπου 8.500 νέοι άνθρωποι μεταξύ 16 και 18 ετών, αποχωρούν από τη μέριμνα των κοινωνικών υπηρεσιών. Η πλειοψηφία αυτών των νέων ανθρώπων αναμένεται να ζήσει ανεξάρτητα στα πλαίσια της κοινότητας.
·         Οι αποχωρούντες φροντίδας έχουν πολλά κοινά με τους άλλους νέους ανθρώπους, όμως στοιχεία ερευνών έχουν καταδείξει και σημαντικές διαφορές: η  αποχώρηση από τη φροντίδα και η είσοδος στην  ανεξάρτητη ζωή σε μια ηλικία νεότερη απ’ ότι άλλοι νέοι φεύγουν από το σπίτι, το χαμηλότερο μορφωτικό επίπεδο και μικρότερο ποσοστό συμμετοχής στην εκπαίδευση και μετά τα 16, υψηλότερα ποσοστά ανεργίας, ασταθής επαγγελματική σταδιοδρομία, μεγαλύτερη εξάρτηση από την πρόνοια, πρώιμη μητρότητα/πατρότητα και υψηλότερα ποσοστά προβλημάτων στην ψυχική υγεία.
·         Οι αποχωρούντες φροντίδας αποτελούν επίσης μία διαφοροποιημένη ομάδα όσον αφορά στις εμπειρίες τους πριν την παροχή φροντίδας, το ιστορικό φροντίδας τους, το πολιτιστικό και εθνικό τους υπόβαθρο και τις ανάγκες και τις ικανότητές τους συμπεριλαμβανομένων και οποιωνδήποτε αναπηριών που μπορεί να έχουν.
·         Η Children Act 1989 και οι συναφείς Οδηγίες, παρέχουν το νομοθετικό πλαίσιο για την εξέλιξη των υπηρεσιών αποχώρησης από την φροντίδα. Το Quality Protectsinitiative περιγράφει τους σκοπούς και τους στόχους για τις τοπικές αρχές, προκειμένου για την αύξηση της επαφής των αποχωρούντων φροντίδας και του πλήθους που συμμετέχει στην εκπαίδευση, την κατάρτιση και την απασχόληση.

2.      ΣΤΟΧΟΙ ΤΩΝ ΤΟΠΙΚΩΝ ΑΡΧΩΝ

Οι τοπικές αρχές θα πρέπει να στοχεύουν:
·         Στην παροχή σταθερής τοποθέτησης, στη διαρκή παροχή φροντίδας και στη διατήρηση, όποτε αυτό είναι εφικτό, θετικών οικογενειακών δεσμών κατά τη διάρκεια της φροντίδας των νέων
·         Στη φροντίδα των νέων μέχρι αυτοί να  είναι προετοιμασμένοι και έτοιμοι να αποχωρήσουν
·         Στη διατήρηση των σχέσεων μεταξύ των φροντιστών και των οικογενειών ακόμα και όταν οι νέοι αποχωρούν από τη φροντίδα
·         Στη σταδιακή προετοιμασία των νέων, δίνοντας προσοχή στις πρακτικές ανάγκες ατομικής φροντίδας – υγεία, οικονομικό προϋπολογισμό, ικανότητα διαχείρισης σπιτιού- και στις προσωπικές και κοινωνικές διαστάσεις των σχέσεων
·         Στη μεγιστοποίηση των αποτελεσμάτων της εκπαίδευσης, κατάρτισης και απασχόλησης
·         Στην εξασφάλιση, ότι οι νέοι αποχωρούντες φροντίδας, έχουν πρόσβαση σε μια ποικιλία στέγασης και στην υποστήριξη και τις ικανότητες για την συντήρηση τους στην συγκεκριμένη στέγαση
·         Στην εξασφάλιση έκτακτης φροντίδας για την υποστήριξη των νέων αποχωρούντων φροντίδας, σε περίπτωση κρίσης, συμπεριλαμβανομένων και ρυθμίσεων για φροντίδα ανάπαυλας
·         Στην παροχή ή στην δυνατότητα συνεχιζόμενης υποστήριξης – αυτό μπορεί να συμπεριλαμβάνει ένα καθεστώς στήριξης από ειδικούς, στήριξη από φροντιστές, κοινωνικούς λειτουργούς και από φιλικά πρόσωπα, μέντορες ή εθελοντές
·         Στην εξασφάλιση ότι οι νέοι αποχωρούντες φροντίδας λαμβάνουν τα πλήρη δικαιώματά τους στο εισόδημά τους
·         Στην εμπλοκή των νέων σε όλες τις αξιολογήσεις, τους σχεδιασμούς, την επανεξέταση και στις ρυθμίσεις λήψης αποφάσεων σχετικά με την αποχώρηση από τη φροντίδα
·         Στην ενημέρωση των νέων αποχωρούντων φροντίδας για όλες τις διαθέσιμες υπηρεσίες (συμπεριλαμβανομένων και οδηγών)
·         Στην παρακολούθηση και αξιολόγηση των παραπάνω αποτελεσμάτων

3.      ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΙΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΤΟΠΙΚΩΝ ΑΡΧΩΝ
Στις τοπικές αρχές που προσπαθούν για την επίτευξη των παραπάνω στόχων, προκύπτουν συνήθως τα παρακάτω στοιχεία:
·         Ένα σημαντικό επίπεδο ευαισθητοποίησης μεταξύ των μελών, των ανώτερων στελεχών και μιας σειράς επαγγελματιών, σχετικά με τα βασικά μηνύματα που προκύπτουν από τις έρευνες σε αυτό τον τομέα
·         Ένα εταιρικό και διυπηρεσιακό πλαίσιο για την παροχή υπηρεσιών, οι οποίες συμφωνήθηκαν μέσω επίσημης επιτροπής και δομής προγραμματισμού
·         Μια στρατηγική δράσης που αντικατοπτρίζεται σε γραπτές πολιτικές και διαδικασίες αποχώρησης από τη φροντίδα
·         Ένα κατάλληλο μοντέλο παροχής υπηρεσιών
·         Ένα έμπειρο και εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό, εκπαιδευμένο στις εξειδικευμένες περιοχές γνώσης που απαιτείται για την εργασία

4.      ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΤΡΕΧΟΥΣΑΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

Από τις αρχές του 1980, οι τοπικές αρχές ανταποκρίθηκαν στα προβλήματα που αντιμετώπιζαν οι αποχωρούντες φροντίδας, μέσα από την αποσπασματική ανάπτυξη εξειδικευμένων υπηρεσιών για την αποχώρηση από τη φροντίδα. Τα παρακάτω μοντέλα αρχών σε επίπεδο παροχής, είναι αντιπροσωπευτικά της υπάρχουσας πρακτικής:
·         Μη εξειδικευμένες υπηρεσίες. Σε αυτό το μοντέλο η ευθύνη παροχής υπηρεσιών για αποχώρηση από τη φροντίδα, ανήκει πρωταρχικά στον τομέα των κοινωνικών λειτουργών, μερικές φορές σε συνεργασία με τους φροντιστές
·         Κεντρικά οργανωμένες ειδικές υπηρεσίες. Αυτό περιλαμβάνει μια κεντρικά οργανωμένη ομάδα εργαζομένων που συνήθως προσπαθεί να παρέχει μια κλίμακα  υπηρεσιών, πρωτίστως για τους αποχωρούντες φροντίδας
·         Διασκορπισμένες ειδικές υπηρεσίες. Σε αυτό το μοντέλο επιμέρους εξειδικευμένοι εργαζόμενοι πάνω στην αποχώρηση από τη φροντίδα, τοποθετούνται στην περιοχή με βάση τις ομάδες εργασίας πεδίου
·         Κεντρικά οργανωμένη υπηρεσία ένταξης. Υπάρχουν στοιχεία ενός αναδυόμενου μοντέλου, το οποίο επιχειρεί να προσφέρει υπηρεσίες ένταξης, στοχεύοντας σε ένα ευρύτερο φάσμα ευάλωτων νέων, συμπεριλαμβανομένων των αποχωρούντων φροντίδας και άλλων νέων «σε ανάγκη» όπως οι άστεγοι νέοι και οι νέοι με αναπηρία. Η ένταξη διευκολύνεται μέσω ενός μοντέλου διαχείρισης πολλών υπηρεσιών και στελέχωσης




5.      ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΒΕΛΤΙΣΤΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΦΡΟΝΤΙΔΑ
Στοιχεία βέλτιστων πρακτικών προέρχονται από δημοσιευμένες έρευνες, κυβερνητικές πολιτικές, κατευθυντήριες γραμμές και επιθεωρήσεις, καθώς και από μία έρευνα τοπικών αρχών που αναζήτησε τεκμηριωμένα παραδείγματα βέλτιστων πρακτικών στη διαδικασία αποχώρησης από τη φροντίδα – ελήφθησαν 42 απαντήσεις. Λόγω της ποικιλομορφίας των πλαισίων των τοπικών αρχών, δεν μπορεί να υπάρξει ένα ενιαίο σχέδιο για ένα μοντέλο βέλτιστης πρακτικής. Οι υπηρεσίες αποχώρησης από την φροντίδα, πρέπει να βασιστούν στα γερά θεμέλια μιας σταθερής και θετικής εμπειρίας φροντίδας, κατά την οποία οι νέοι μπορούν να προετοιμαστούν επαρκώς για την ενήλικη ζωή
            ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΗΛΙΚΗ ΖΩΗ
·         Εκτιμήσεις  των καλών πρακτικών υποδεικνύουν τη σημασία της αξιολόγησης για τον προσδιορισμό των αναγκών των νέων και πώς αυτές μπορεί να εκπληρωθούν, της υποστήριξης και της συμμετοχής, συμπεριλαμβανομένων συζητήσεων, διαπραγματεύσεων και ανάληψης ρίσκου, στο πλαίσιο μιας σταθερής τοποθέτησης, και της δυνατότητας σταδιακής εκμάθησης δεξιοτήτων. 
·         Στοιχεία επίσης δείχνουν ότι η προετοιμασία θα πρέπει να είναι ολιστική στην προσέγγιση, αποδίδοντας ίση σημασία στις πρακτικές, συναισθηματικές και διαπροσωπικές ικανότητες. Τα στοιχεία τις προετοιμασίας μπορεί να περιλαμβάνουν: ικανότητες ατομικής φροντίδας-προσωπική υγιεινή, διατροφή και υγεία, συμπεριλαμβανομένης της σεξουαλικής υγείας. Πρακτικές ικανότητες-προϋπολογισμός, ψώνια, μαγείρεμα, καθάρισμα. Διαπροσωπικές ικανότητες-διαχείριση μιας σειράς τυπικών και μη τυπικών σχέσεων συμπεριλαμβανομένων των σεξουαλικών σχέσεων. Εκπαίδευση-σχεδιασμός και υποστήριξη θετικής προόδου και ταυτότητα-γνώση και δεσμοί με την οικογένεια και την κοινότητα, την σεξουαλικότητα, πολιτιστική γνώση/δεξιότητες για τους νέους από μειονοτικές εθνικές κοινότητες.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ: ΕΝΑ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΦΡΟΝΤΙΔΑ
Η προοπτική ενός ολοκληρωμένου πλαισίου παροχής υπηρεσιών κατά την αποχώρηση από την φροντίδα, θα πρέπει να περιλαμβάνει τα ακόλουθα:
·         σαφώς διατυπωμένη, κατανοητή και προσβάσιμη πολιτική για την αποχώρηση από την φροντίδα, κατευθύνσεις για την διαδικασία και την πρακτική-συμπεριλαμβανομένων προσβάσιμων οδηγιών για τους νέους.
·          Ένα μοντέλο παροχής υπηρεσιών κατάλληλο για το πλήθος και τη διαφορετικότητα των νέων αποχωρούντων από τη φροντίδα, συμπεριλαμβανομένης της εθνικότητας και της αναπηρίας που μπορεί να έχουν και της γεωγραφικής περιοχής στην οποία βρίσκονται.
·         Ρυθμίσεις για τη συστηματική παρακολούθηση του ατόμου και των αποτελεσμάτων των υπηρεσιών-συμπεριλαμβανομένων της εκπαίδευσης, της κατάρτισης, της απασχόλησης, της χρηματοδότησης, της διαμονής, της ζωής και των κοινωνικών δεξιοτήτων. Μια αποτελεσματική παρακολούθηση της προόδου των αποχωρούντων φροντίδας, συμπεριλαμβανομένης της ανασκόπησης των επιδόσεων και της ρύθμισης των στόχων, θα απαιτήσει την ανάπτυξη μιας αρχής σε επίπεδο βάσης δεδομένων
·         Ρυθμίσεις για την ενημέρωση των νέων σχετικά με την αξιολόγηση και την ανάπτυξη των υπηρεσιών.

ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ

Η διαδικασία σχεδιασμού και ανασκόπησης πριν το νέο άτομο αποχωρήσει από τη φροντίδα είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί να κατασκευαστεί μια αποτελεσματική μετά τη φροντίδα υποστήριξη. Η έρευνα δείχνει:
·         Ότι βοηθά να πραγματοποιηθεί νωρίς ο σχεδιασμός αποχώρησης από τη φροντίδα
·         Ότι όλοι εκείνοι που ενδιαφέρονται για την υποστήριξη των νέων, πρέπει να συμμετέχουν πλήρως στη διαδικασία, εφόσον αυτό συνάδει με την επιθυμία του νέου ατόμου.
·         Όπου υπάρχουν εξειδικευμένα συστήματα είναι χρήσιμο για αυτούς να εμπλακούν σε ένα πρώιμο στάδιο
·         Ότι η διαδικασία πρέπει να προχωρήσει με τους ρυθμούς του νέου ανθρώπου
·         Ότι η προσέγγιση πρέπει να διερευνά όλες τις διαστάσεις της ζωής του νέου ανθρώπου
·         Ότι οι νέοι άνθρωποι πρέπει να είναι ενήμεροι των μελλοντικών πηγών στήριξης που θα είναι στη διάθεσή τους, τον τρόπο πρόσβασης σε αυτές και των σχεδίων έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση κρίσης
·         Ότι βοηθάει το σχεδιασμό αποχώρησης από τη φροντίδα να είναι διατυπωμένος γραπτά, για τη διευκόλυνση της ανασκόπησης της προόδου και του εντοπισμού των καθηκόντων αυτών που εμπλέκονται.

ΒΟΗΘΩΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΟΥΝ ΤΙΣ ΥΠΑΡΧΟΥΣΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ, ΤΟΥΣ ΔΕΣΜΟΥΣ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΝΕΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ
Τα στοιχεία δείχνουν:
·       Το καλύτερο συμφέρον των νέων εξυπηρετείται από τις προσπάθειες για διατήρηση και δημιουργία δεσμών με την οικογένεια και τους φίλους τους κατά τη διάρκεια της φροντίδας τους
·       Η σε βάθος γνώση των νέων για τις υφιστάμενες πηγές άτυπης υποστήριξης και της δυνατότητας δημιουργίας και διατήρησης σχέσεων, πρέπει να αποτελεί σημαντικό μέρος του σχεδιασμού αποχώρησης από την φροντίδα
·       Οι συνεχείς δεσμοί με τους φροντιστές και τους κοινωνικούς λειτουργούς, μπορεί να βοηθήσουν στην παροχή σταθερότητας σε μεταβατικές περιόδους εφόσον αυτό αποτελεί επιλογή των νέων
·       Εξειδικευμένα πλαίσια μπορεί να παίξουν ένα σημαντικό ρόλο, βοηθώντας τους νέους να δημιουργήσουν καινούριους δεσμούς και σχέσεις.

ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΟΝΤΑΣ ΟΤΙ ΟΙ ΝΕΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΠΛΗΡΕΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑ

·         Οι νέοι είναι πιθανόν να μην λαμβάνουν πλήρως το δικαίωμά τους, εκτός και αν οι τοπικές αρχές παρέχουν σαφείς και προσιτές πληροφορίες στους κοινωνικούς λειτουργούς, στους φροντιστές και στους νέους.
·         Οικονομική ενίσχυση στους νέους είναι επίσης πιθανόν να προωθηθεί από επίσημους συνδέσμους και πρωτόκολλα με άλλους σχετικούς οργανισμούς, συμπεριλαμβανομένης της προοπτικής καθορισμένων υπαλληλικών συνδέσμων.
·         Μία αξιολόγηση των οικονομικών αναγκών των νέων πρέπει να αποτελεί μέρος του σχεδιασμού της αποχώρησης από την φροντίδα και του σχεδιασμού μετά την φροντίδα και της ανασκόπησης της προόδου.


ΠΡΟΩΘΩΝΤΑΣ ΕΝΑΝ ΥΓΙΗ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΟ ΤΡΟΠΟ ΖΩΗΣ

·         Οι υγιείς ανάγκες των νέων αποχωρούντων φροντίδας πρέπει να οικοδομηθούν πάνω στις βάσεις που παρέχονται κατά τη διάρκεια της φροντίδας τους. Οι βέλτιστες πρακτικές είναι πιθανό να αποδεικνύονται μέσω των εκτενών υγειονομικών εξετάσεων και τη διατήρηση λεπτομερών αρχείων υγείας σε αυτό το στάδιο.
·         Οι ανάγκες της υγείας των νέων πρέπει να ενσωματωθούν στην προετοιμασία, στον σχεδιασμό για την αποχώρηση και μετά την αποχώρηση από τη φροντίδα και στον κύκλο της ανασκόπησης. Αυτές οι ανάγκες πρέπει να θεωρηθούν από την οπτική του νέου και να συνδέουν τις υλικές συνθήκες (στέγαση, απασχόληση, εισόδημα) και τις κοινωνικές σχέσεις με την φυσική και νοητική υγεία του νέου.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ

·         Ο σχεδιασμός αποχώρησης από τη φροντίδα θα πρέπει να προβλέπει την πιθανότητα μελλοντικών κρίσεων
·         Τα σχέδια έκτακτης ανάγκης θα πρέπει να είναι ικανά να ανταποκρίνονται στις δυσκολίες σε οποιονδήποτε από τους βασικούς τομείς της ζωής των νέων-κοινωνικές σχέσεις, στέγαση, οικονομικά, εργασία. Η υποστήριξη των αναγκών των νέων θα πρέπει να επαναξιολογείται σε τακτά χρονικά διαστήματα. Μια προοπτική επιστροφής σε πιο υποστηρικτική δομή στέγασης θα πρέπει να είναι διαθέσιμη για τους νέους που βρίσκονται σε οξεία κρίση, εάν βέβαια το επιθυμούν αυτό.
ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ

·         Η βελτίωση των ευκαιριών σταδιοδρομίας για τους αποχωρούντες φροντίδας, θα πρέπει να οικοδομείται πάνω στην εκπαιδευτική πρόοδο κατά τη διάρκεια της φροντίδας. Στοιχεία υποδεικνύουν ότι η σταθερότητα στην τοποθέτηση, η θετική ενθάρρυνση, η προληπτική τοποθέτηση, οι σύνδεσμοι σχολικών και εκπαιδευτικών υπηρεσιών και η αντισταθμιστική υποστήριξη, είναι πιθανό να αποβούν βοηθητικά.
·         Η αξιολόγηση των παροντικών ικανοτήτων και ο σχεδιασμός της σταδιοδρομίας θα πρέπει να αποτελεί κεντρικό κομμάτι του σχεδιασμού αποχώρησης από τη φροντίδα και της διαδικασίας ανασκόπησης. Οι νέοι θα πρέπει να ενημερώνονται με σαφήνεια για τα μελλοντικά τους δικαιώματα στην υποστήριξη και την οικονομική βοήθεια, εάν επιθυμούν να επιστρέψουν σε περαιτέρω ή ανώτερη εκπαίδευση κάποια στιγμή μετά την αποχώρησή τους και για τον τρόπο πρόσβασης σε αυτά.
·         Η διαρκής υποστήριξη είναι απαραίτητη για να βοηθήσει τους νέους να διατηρούν τα κίνητρά τους και να ανταποκρίνονται σε αυτούς που επιθυμούν να επιστρέψουν για να μάθουν ή να κερδίσουν
·         Σύνδεσμοι μέσα στους οργανισμούς είναι απαραίτητοι για την παροχή πρόσβασης στις ευκαιρίες και για τον σχεδιασμό της εξέλιξης των υπηρεσιών σε αυτό τον τομέα-συμπεριλαμβανομένων καριέρα, φορείς κατάρτισης, κολλέγια περαιτέρω ή ανώτερης εκπαίδευσης, εργοδότες, οργανισμοί ωφέλειας και υπηρεσίες νεολαίας.

ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Με δεδομένη τη γνωστή κινητικότητα των νέων μετά την αποχώρηση από τη φροντίδα, η διατήρηση της επαφής δεν είναι ποτέ πιθανόν να είναι απλή. Ωστόσο οι ακόλουθοι δείκτες μπορεί να είναι χρήσιμοι:
·         Δεν υπάρχει υποκατάστατο για μια καλά σχεδιασμένη μετάβαση και σαφείς ρυθμίσεις υποστήριξης με το οποίο ο νεαρός άνθρωπος να είναι ευτυχισμένος.
·         Στο σημείο αποχώρησης από τη φροντίδα οι νέοι θα πρέπει να έχουν πλήρη επίγνωση των μελλοντικών δικαιωμάτων τους στην υποστήριξη και ποιος θα τους την παρέχει, ακόμα και αν απορρίψουν την στήριξη εκείνη τη στιγμή.
·         Οι νέοι θα χρειαστούν ένα σαφές πρόσωπο σύνδεσμο υπεύθυνο για το συντονισμό της υποστήριξης και των πηγών εκ μέρους τους. Οι νέοι πρέπει να έχουν λόγο για το ποιο θα είναι αυτό το πρόσωπο δεδομένης της σπουδαιότητας μια θετικής σχέσης
·         Εξειδικευμένα σχήματα σε συνεργασία με άλλες πηγές στήριξης, τείνουν να έχουν μια παρουσία, ένα στυλ εργασίας και μια κοινωνική βάση που ενθαρρύνει την εμπλοκή των νέων και μπορεί να είναι βοηθητική για αυτούς που επιστρέφουν για βοήθεια σε μεταγενέστερη χρονική στιγμή
·         Δεδομένης της κινητικότητας του προσωπικού καθώς και των νέων, η καταγραφή και η παρακολούθηση των επαφών μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση των δεσμών, όπου οι νέοι άνθρωποι το εγκρίνουν
·         Άλλες στρατηγικές που μπορεί να βοηθήσουν στη διατήρηση των δεσμών μπορεί να περιλαμβάνουν: τακτικές ενημερώσεις ειδικά όταν οι νέοι εμπλέκονται στην παραγωγή αυτών, η επιστροφή από αυτούς των καρτών διεύθυνσης σε περίπτωση αλλαγής, κάρτες γενεθλίων και χριστουγέννων ή αρκετά τακτικές πρωτοβουλίες συμβουλευτικής ανατροφοδότησης.

ΑΣΦΑΛΗΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΙΤΗ ΚΑΙ ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΗ ΣΤΕΓΑΣΗ

·         Οι νέοι που αποχωρούν από τη φροντίδα, αποτελούν μια ποικιλόμορφη ομάδα, της οποίας οι ανάγκες διαμονής ποικίλουν ανάλογα με την εμπειρία φροντίδας τους, την εθνότητα, το φύλο, τη σεξουαλικότητα, την επαφή με τις οικογένειες, τον βαθμό ετοιμότητάς τους και οποιαδήποτε αναπηρία που μπορεί να έχουν. Επομένως οι ανάγκες στέγασής τους πρέπει να είναι εξίσου ποικίλες.
·         Η πρόβλεψη μιας ποικιλίας επιλογών στέγασης αποτελεί πρόκληση για τις τοπικές αρχές, ανάλογα με το μέγεθος και τη φύση της γεωγραφικής περιοχής που πρέπει να καλυφθεί
·         Η ανάπτυξη ενός κατάλληλου φάσματος στέγασης, θα απαιτήσει επίσημες συμφωνίες με νομικούς και εθελοντικούς παροχείς στέγης στις υπηρεσίες σχεδιασμού, την εξασφάλιση πρόσβασης σε ένα φάσμα μισθώσεων, συμβάσεων ή κοινοπραξιών για την οικοδόμηση μιας σειράς προοπτικών υποστηρικτικής στέγασης
Στοιχεία δείχνουν ότι για να ανταποκρίνεται ο σχεδιασμός στέγασης στις ατομικές ανάγκες των νέων που αποχωρούν από την φροντίδα οι παρακάτω τομείς οδηγούν σε θετικά αποτελέσματα:
·         Η εμπλοκή των νέων στο σχεδιασμό και τη λήψη αποφάσεων
·         Η αξιολόγηση των αναγκών και η προετοιμασία των νέων
·         Η προσφορά δυνατότητας επιλογής για τον τύπο και τον τόπο διαμονής
·         Η μη μετακίνηση των νέων με απρογραμμάτιστο τρόπο, πριν να νιώσουν έτοιμοι
·         Η ύπαρξη σχεδίου έκτακτης ανάγκη σε περίπτωση σοβαρών προβλημάτων στέγασης κλπ
·         Η δημιουργία ενός πακέτου στήριξης που συνοδεύει την διαμονή
·         Η ύπαρξη ενός ξεκάθαρου οικονομικού σχεδίου για την στέγαση

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ:ΧΡΥΣΑ ΜΠΟΣΙΝΑ




  

Δεν υπάρχουν σχόλια: